دفتر مشاوره روانشناسی دکتر  کبری ناموران، دارای پروانه تخصصی از سازمان نظام روانشناسی  -09142163653

دفتر مشاوره روانشناسی دکتر کبری ناموران، دارای پروانه تخصصی از سازمان نظام روانشناسی -09142163653

پیشگیری، درمان، آموزش و پژوهش در حوزه سلامت روان، مشاوره ازدواج، خانواده، مسائل نوجوانان، تحصیلی، زوج درمانی
دفتر مشاوره روانشناسی دکتر  کبری ناموران، دارای پروانه تخصصی از سازمان نظام روانشناسی  -09142163653

دفتر مشاوره روانشناسی دکتر کبری ناموران، دارای پروانه تخصصی از سازمان نظام روانشناسی -09142163653

پیشگیری، درمان، آموزش و پژوهش در حوزه سلامت روان، مشاوره ازدواج، خانواده، مسائل نوجوانان، تحصیلی، زوج درمانی

مشاوره اینترنتی آفلاین

علاقمندان به دریافت پاسخهای کوتاه به سوالات خود در زمینه روانشناسی و مشاوره میتوانند در قسمت نظر این یادداشت، سؤالات خود را ارسال و منتظر بمانند. حداکثر طی سه روز پاسخ شما داده خواهد شد. در قسمت نظرات سوالات و پاسخهای روانشناختی و مشاوره ای را دنبال کنید.

نظرات 14 + ارسال نظر
صغرا 1398/06/30 ساعت 01:08

با سلام و خسته نباشن خانم دکتر ناموران.دخترم 6 ساله ازدواج کرده ولی هنوزم بعد از 6 سال با همسرش مشکلات جدی دارن و بیشتر مشکلها اختلاف فرهنگی دو طرف است. هم ما و هم خانواده دامادم در شهر تبریز و در یک محله هستیم و دخترم و شوهرش تهران زندگی میکنن ولی دخترم با وجود مشکلات زیاد طوری پیش شوهرش وانمود میکنه که یعنی خانوادش از مشکلاتشون باخبر نیست ولی دیگه نمیتونه تحمل کنه و نمیدونیم چی کار کنیم میخواستم بدونم الان بهتره ما پیش شوهرش ازش حمایت کنیم زنگ بزنیم با دامادم حرف بزنیم بگیم مشکلت چیه یا نه بازم دخالت نکنیم؟
خیلی ممنون بابت راهنماییتون.

علی 1395/03/31 ساعت 13:34

سلام به کار خاصی علاقه ندارم و نمیتونم استعدادم رو پیدا کنم آیا راهی برای پیدا کردن شغلی که میتونم تو اون موفق باشم و جود داره یا نه؟لطفا پاسخ دهید

علی 1395/03/20 ساعت 10:24

با عرض سلام و خسته نباشید من نمیدونم به چه شغل و کاری علاقه دارم و میتونم تو اون موفق بشم آیا راهی برای پیدا کردن آن وجود دارد؟

با سلام برای بررسی رغبتها و استعدادهایتان به یک مشاور تحصیلی با مدرک حداقل ارشد مشاوره یا مشاوره شغلی یا مشاوره مدرسه مراجعه نمایید.

fereshte 1393/10/11 ساعت 11:28

سلام
چند ماهی میشه که اصلا حال خوبی ندارم حس میکنم کنترل رفتارم دست خودم نیس واسه مسائل کوچیک خیلی زود عصبانی میشم وتو عصبانیت کارای میکنم یا حرفایی میزنم که بعدا باعث پشیمونیم میشه تمام طول روزو اینطوری نیستم ممکنه یه ساعت حالم خیلی خوب باشه با همه بگم بخندم و لی یه ساعت بعدش داغونم واقعا از این وضعیتی که دارم خسته شدم نمیدونم چیکار کنم هم خودمو خسته کردم هم اطرافیانمو هرچقد سعی میکنم به جنبه های مثبت همه توجه کنم نهایتش چند دقیقه بتونم کنترل کنم بعدش بازم کنترل افکارم دست خودم نیس من باید چیکار کنم

سلام
دوست عزیر شما بهتر است به یکی از همکاران بالینی یا مشاوره مراجعه نمایید. فعلا علی الحساب بهتر است هر روز طرف صبح حدود نیم ساعت پیاده روی سریع در فضای باز انجام دهید.
موفق باشید

محمدخانلو 1393/09/22 ساعت 00:28

سلام
لطفا راهنماییم کنید که چطور میتونم به همسرم کمک کنم تا اعتماد به نفس بیشتری داشته باشه؟در دوران قبل از دبستان و سالهای ابتدایی به خاطر اختلافات والدینش به شدت تحت فشار بوده و این موضوع در زندگی مشترکمون تاثیر داره.مشکلاتی از قبیل برخاشگری و عصبانیت و ریسک نابذیری داره.با فرزند سه سالمون هم گاهی با عصبانیت رفتار میکنه.ممنون

با سلام
شما بهتر است حتی الامکان در گفتار و رفتارهایتان توجه داشته باشید که ایشان احساس دوست داشته شدن، ارزشمندی، پذیرش، احترام و استقلال را تجربه کنند. اما فراموش نکنید که تغییرات روانشناختی تدریجی و مستلزم زمان، حوصله و کمک مشاوره ای است.
موفق باشید

sh 1393/09/16 ساعت 18:34

سلام
۲۳سالمه و ازوقتی یادم میاد استرس و اضطراب داشتم.زمان مدرسه با وجود استرسم یه بارکه مطلبی رو میخوندم کامل بلد میشدم.ولی الان ده بارم میخونم هیچی یادم نیست.سرجلسه امتحان که میرم حتی یه سوالم نمیتونم جواب بدم با وجود اینکه خیلی درسشو خوندم.بیش از حدم فراموشکار شدم.حتی هیچ‌حرفی یادم نمیمونه.من چیکارکنم؟واقعا دارم اذیت میشم.ترم آخر کارشناسیم.میخوام ارشد کنکوربدم ولی هیچی یادم نمیمونه.

دوست عزیز
شما باید به یک نفر مشاور یا روانشناس بالینی مراجعه و استرستان را درمان کنید.
موفق باشید

samira 1393/09/15 ساعت 11:22

slam khaste nabashid mikhastam azatun komak beghiram mamnun misham j bedin man taze darsam tamumide 24sal daram mikhastam begham man har vagt ba kasi ashna misham nemitunam ziyad az yad bebaram ghablan injuri nabudam va vagti miram birun miyam khune tasvire afrad zehnam miyan mishe komakam konid merc

با سلام
اطلاعات داده شده برای سنجش وضعیت و راهنمایی شما کافی نیست. اما در کل میتوان گفت با توجه به سن و احتمالا تجرد شما در جستجوی صمیمیت هستید. اما بهتر است آن را مدیریت و کنترل کنید. روابط آزاد،بی حساب و کتاب و متعدد اگر با جنس مقابل باشد، میتواند آسیبهای عاطفی بدی به شما وارد کند. بنابراین در مورد ازدواج و همسر مطلوب خودتان مطالعه کرده و آگاهانه مسیر ازدواجتان را طرحریزی کنید.
موفق باشید

هانیه 1393/09/07 ساعت 21:40

سلام خانم ناموران خسته نباشید. به خاطر پاسختون بی نهایت ممنونم. خواستم بدونم بعد ازدواج ممکن نیست شکاکیتش از بین بره؟ من الان مدتی هست که با ایشون ارتباطمو قطع کردم و از علاقه اش نسبت به خودم باخبرم و میدونم این روزا رو به سختی تحمل میکنه راستش برای منم سخته. دلم براش میسوزه و نمیدونم چه تصمیمی بگیرم. از نظر منطقی خیلی آدم پخته و فهمیده ای هست . میترسم بعد اون کسی این همه دوسم نداشته باشه. ممکنه بعد ازدواج دوس داشتنش کم بشه؟به نظر شما فاصله سنی 10 سال زیاده؟

سلام دوست عزیز بهتره برای تصمیم گیری مناسبتر به یکی از همکاران ما بطور حضوری مراجعه کنید.
موفق باشید

هانیه 1393/09/04 ساعت 19:00

با سلام. 25 سالمه.
حدود یه سال است که با پسری تو دانشگاه آشنا شدم و قراره با هم ازدواج کنیم. خیلی بهم علاقه داره و همیشه بهم میگه دوسم داره و میگه که با من خوشبخت میشه و همه تلاششو میکنه که خوشبختم کنه.
توی دانشگاه هم هر کی میخواست بهم پیشنهاد بده نمیذاشت و وقتی دلیلشو میپرسیدم بهم میگفت که من دوست دارم و هیچ وقت نمیخوام از دستت بدم. اون بینهایت دوسم داره ولی من نه به اندازه اون. ظاهرش زیاد به دلم نمیشینه و بهم آرامش نمیده و دیگه اینکه همش بهم شک میکنه و اگه یه روز خبری ازم نباشه ناراحت میشه و فکر میکنه که با کس دیگه ای رابطه دارم و بهش خیانت میکنم.
در حالی که من اصلا همیچین کاری نمیکنم. در ضمن از نظر اعتقادی و رفتاری هم یه کم فرق میکنیم. از نظر مالی هم تقریبا شبیه همیم.من میدونم دوستی برای ازدواج خوب نیس و گناهه ولی تا حالا دستمون هم به هم نخورده. ولی من خیلی وابسته اش شدم اونم همین طور. خیلی بهم علاقه داره. 10 سال ازم بزرگه. و خیلی پخته است. نمیدونم چیکار کنم . میترسم تو آینده کسی مثل اون دوسم نداشته باشه و مثل اون رمانتیک نباشه . تصمیم گرفتن برام خیلی سخت شده. شهرمون هم جداست. خواهش میکنم کمکم کنید. پیشاپیش ممنونم.

با سلام
با اطلاعاتی که دادید، پیش آگهی ازدواج به نظر مثبت نمی آید. بیشتر دقت کنید.
از بین مشکلات موجود مهمترین مساله بحث سوءظن و احساس مالکیت و محدود کردن غیرمنطقی ایشان است، که هشداری جدی برای کل زندگی است.

فهیمه 1393/08/26 ساعت 14:50

با عرض سلام و خسته نباشید خانم ناموران، من و شوهرم 2 هفته هستش اومدیم سر خونه زندگیمون می خواییم مهمون دعوت کنیم البته فامیل شوهرم ولی شوهرم اجازه نمی ده من پدر و مادرم را هم دعوت کنم و واقعا سر این موضوع بدجوری مشکل داریم میگه نمی خواهم وقتی فامیل من هست خانواده تو باشه و نه می خواهم وقتی فامیل تو دعوت می شن خانواده من باشه ولی من نمی توتنم قبول کنم که پدر و مادرم نباشه خواهش می کنم راهنماییم کنید واقعا بدجوری در مشکل هستم لازم به ذکر است که شوهرم اصلا با خانواده من مشکلی نداره اتفاقا خیلی هم دوستشون داره ولی این طرز فکرش دوست ندارم ومشکل اساسی دارم.

با سلام
از ایشان دلیل این خواسته‌اش را بپرسید و راجع به این موضوع بررسی بیشتری بکنید. اگر دلیلش منطقی بود شاید بهتر باشه تا مدتی مهمانی جدا باشه و مساله مهمی نیست. اما اگه دلیلش منطقی نبود، میشه قاطعیت بیشتری به خرج داد.

Abd 1393/08/03 ساعت 17:31

سلام خسته نباشید
خانم دکتر یکی از آشنایان مشکل خانوادگی شدیدی داره یعنی با شوهرش مشکل داره (البته چند ساله و جریانش مفصله) الان طوری شده که شوهرش هم کتک می زنه اونو و همه میگن طلاق بگیر ولی طلاق نمی گیره حالا چه از روی لجبازی یا از روی ترس از آینده و ...به هر حال سوالم اینه چون ایشون واقعا نیاز به مشاور خوب دارن و چون در تبریز نیستند و امکان مراجعه ی حضوری ندارند آیا میشه با واریز وجه مشاوره به شماره حساب شما وتعیین وقت قبلی به صورت تلفنی از شما مشاوره بگیرند؟ لطفا در این مورد راهنمایی بفرمایید چون واقعا نیاز به مشاوره و راهنمایی دارند .با تشکر فراوان

با سلام نظر به پیچیدگی موضوع بررسی کامل و درمان تلفنی مناسب نیست. اما فقط یک جلسه برای تصمیم گیری شاید مقدور باشد.
برای هماهنگی صبح روزهای فرد با شماره مرکز تماس بگیرید.

آرزو 1393/06/17 ساعت 16:46

سلام میشه یکی هم به من کمک کنه منم مشکلی مثل ایشون دارم من دانشگاه با هم کلاسیم حدود 3سال بود که آشنا شدیم ما دوتامون خیلی اخلاقیاتمون اعتقاداتمون نگاه به زندگی آینده مون شبیه هم بود اومد خواستگاری پدر اول به خاطر اینکه سربازی نرفته و کار نداره هنوز جواب منفی داد منم داغون داغونم مثل ایشون قرار شد بره سربازی شرایطش جور شه بعد بیاد ولی بابام رفت تحقیق از باباش پون به شدت به خانواده اهمیت میده پدر ایشون ورشکست شده بوده سالها قبل و6 سال زندان بوده الن وضعشون خوبه واقعا خانواده با ایمانی دارن طرز خونوادشون رو دوس دارم ولی از آنجایی که پدر من پزشک هس و فقط ظاهربین و عاشق شهرت دیگه گفت به هیچ وجه امکان نداره الان من موندم تو این جنگ خسته ام از روزگار واقعا خودم از انتخابم مطمننم ولی نمذارن دیگه کارم شب و روز گریه اس از زندگی هیچ لذتی نمیبرم

دوست عزیز پیشنهاد میکنم مشاوره حضوری داشته باشید. چون با این اطلاعات نمیتوان پاسخ متقنی به شما داد. اما حداقل شما را به صبر و خویشتنداری دعوت میکنم. شاید در آینده راهی برای مشکل خود بیابید و یا حداقل بتوانید آن را تحمل کنید. همچنین گفتگوی منطقی با پدر شاید به شفافیت موضوع برای ایشان یا شما کمک کند.
موفق باشید

هلن 1393/06/16 ساعت 22:24

با سلام و وقت به خیر سوالی داشتم ایا برای قبولی دکتری کتابهای جمع بندی شده مثل مدرسان شریف مناسب هستند ؟ تشکر

با سلام
برای قبولی در کنکور دکتری شما باید به اکثر مفاهیم رشته خودتون و کاربردها و تحلیل و تطبیق آنها تسلط پیدا کنید که استفاده از منابع اصلی با مطالعه مقایسه ای بیشتر کمک کننده است تا حفظ طوطی واری منابع دست دوم
موفق باشید

رضا 1393/05/14 ساعت 21:44

سلام.
با 5500 منطقه 1 مکانیک تبریز می شه؟

با سلام کمی بعید به نظر میرسه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد